« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Lifestyle
Geplaatst op: 12/4/2017
12
apr
De 10 leukste, beste en meest opvallende TV-reclames van de afgelopen 3 maanden zijn bekend. Ster Gouden Loeki heeft 10 kwartaalwinnaars bekend gemaakt, die aan het eind van het jaar met de andere kwartaalwinnaars gaan strijden om de felbegeerde Gouden Loeki! De winnaars, waaronder Heineken, Douwe Egberts en Jumbo, zijn gekozen door een onafhankelijk publiekspanel.
Gouden Loeki 2017
Iedere maand worden er honderden nieuwe commercials getoond op de Nederlandse TV, maar welke reclames zijn volgens het Nederlands publiek nou het leukst/best/grappigst? De Ster Gouden Loeki wordt sinds 1995 uitgereikt aan de beste commercial van het jaar, en ook in 2017 strijden reclamemakers en bedrijven weer om de felbegeerde prijs. Per kwartaal worden er door een onafhankelijk publiekspanel 10 reclames gekroond tot kwartaalwinnaar. Deze winnaars strijden met de andere kwartaalwinnaars aan het eind van het jaar om de Gouden Loeki. De winnaars van kwartaal 1, dus de periode van januari tot en met maart 2017, zijn nu bekend gemaakt!
Kwartaalwinnaars
De volgende 10 commercials zijn door het publiekspanel uitgeroepen tot Kwartaal 1 winnaars:
Douwe Egberts - Burendagen
Heineken- The Invention
IKEA - Duurzaam en betaalbaar
Jumbo - Gezonder Eten
McDonald's - Maestro
Simpel - Iedereen een iPhone
Spa - Cycles
Specsavers - Dierenarts
Volkswagen - Zit
Yarden - Maak de dood bespreekbaar
Verkiezing
De rest van het jaar worden er per kwartaal 10 nieuwe winnaars bekend gemaakt. Uit een totaal van 40 winnaars kiest het publiekspanel opnieuw een Top 10. Het Nederlandse publiek kan vervolgens ook op deze Top 10 stemmen. Het oordeel van het panel en het publiek wegen beide voor 50% mee in het bepalen van de uiteindelijke winnaar van de Ster Gouden Loeki 2017.
Historie Ster Gouden Loeki
De organisatie Ster (Stichting Etherreclame) reikte in 1995 voor het eerst een Ster Gouden Loeki uit. KLM won toen de prijs met de reclame 'Zwanen'. De Gouden Loeki verkiezing is in het leven geroepen om Nederlanders actief bij reclame te betrekken, en is dan ook de enige reclameprijs waar het publiek en niet een jury de uiteindelijke winnaar bepaalt. Een grotere betrokkenheid leidt volgens Ster tot een grotere acceptatie van reclame: reclame is leuk! Daarnaast wil Ster reclamemakers belonen en stimuleren om aantrekkelijke commercials te maken. Vanaf 2002 is de finale ook live op TV te volgen.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden