« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Lifestyle
Geplaatst op: 4/12/2017
4
dec
Online shopping records worden steeds sneller verbroken. In de 5 weken voorafgaand aan Sinterklaas is er in Nederland 19% meer online verkocht dan in 2016. Er werd voor zo'n 358 euro miljoen euro aan sinterklaasproducten door webwinkels verkocht, wat bijdraagt aan de 1,51 miljard euro die in de volledige periode is verkocht. De online verkopen tijdens Singles Day, Black Friday en Cyber Monday zijn ook meegenomen in deze resultaten.
Hoge online bestedingen
Ook dit jaar heeft Sinterklaas de weg naar de Nederlandse webwinkels weer goed gevonden. In de 5 weken voorafgaand aan Pakjesavond besteedt de goedheiligman online maar liefst 58 miljoen euro aan sinterklaasproducten. Hiermee zorgt het Sinterklaasfeest voor een gemiddelde weekomzet die 31% hoger ligt dan in een reguliere week in 2017, zo blijkt uit cijfers van Thuiswinkel.org. De belangenvereniging deed in samenwerking met PostNL onderzoek naar de online bestedingen van Nederlandse consumenten in aanloop naar de feestdagen. Veel webwinkels boden Hulpsinterklazen voordeel met Sinterklaas aanbiedingen.
Thuiswinkel Markt Monitor
De nieuwste cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor laten zien dat Nederlandse consumenten in 2017 in een reguliere week 231 miljoen euro online uitgeven aan producten. Tussen 1 november en 5 december 2017 ligt de gemiddelde weekomzet mede dankzij Sinterklaas 31% hoger (302,6 miljoen euro). De totale bestedingen van Sinterklaas lopen daarmee op tot 358,1 miljoen euro. een stijging van 26% ten opzichte van vorig jaar. Als je de reguliere omzet en de extra bestedingen aan sinterklaasproducten bij elkaar optelt, komt Thuiswinkel.org in de vijf weken voorafgaande aan Pakjesavond tot een totale online omzet van 1,51 miljard euro. Dit vertegenwoordigt een groei van 19% ten opzichte van vorig jaar.
Online shopping evenementen
De trend dat consumenten steeds vroeger met hun feestdagenaankopen beginnen zet zich voort, aldus de brancheorganisatie. Shopping evenementen als Singles’ Day, Black Friday en Cyber Monday spelen daarbij een steeds grotere rol. De toenemende publiciteit en populariteit van deze dagen herinnert consumenten eraan tijdig hun inkopen te doen, zegt Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen. "Gekoppeld aan acties en voordelen heeft die gezorgd voor een betere spreiding van de feestdagendrukte."
Bron: Thuiswinkel.org
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden