« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Lianne
Categorie: Mobiel
Geplaatst op: 28/10/2018
28
okt
De meeste traditionele smartphonemerken verdwijnen langzaam uit de Nederlandse mobiele markt. Onderzoek van Telecompaper wijst uit dat smartphones van merken zoals HTC, LG, Motorola, Nokia en Sony maar op beperkte schaal door Nederlandse consumenten worden overwogen in de oriëntatie naar een nieuwe smartphone.
Nederlanders oriënteren zich steeds vaker op toestellen van Chinese merken zoals OnePlus, Oppo en Xiaomi. Al kunnen deze bij elkaar opgeteld niet op tegen de populariteit van Huawei bij oriëntatie voor een nieuwe smartphone. Wanneer de onderzoekers inzoomen op de acht Chinese merken, zien zij dat vooral Xiaomi in populariteit stijgt. Het merk toont een flinke groei, van 5 procent naar 15 procent in een periode van iets meer dan 3 maanden.
Duidelijk gemaakt in een grafiek:
Xiaomi
Wanneer Xiaomi dit kan vasthouden, dan heeft het de potentie om - achter Huawei - de vierde speler te worden op de Nederlandse markt. Na Xiaomi hebben Nederlanders momenteel nog het meeste interesse in toestellen van Sony, Nokia en OnePlus. Deze merken worden in ongeveer 2 procent van de oriëntatieprocessen overwogen.
HTC delft onderspit
HTC heeft het meeste te verduren van de komst van nieuwe merken. Zo heeft Oppo, dat sinds dit jaar nieuw is op de Nederlandse markt, in een korte tijd al meer aan populariteit gewonnen dan HTC en Motorola samen aan marktaandeel hebben.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden