« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Groepsaankopen
Geplaatst op: 3/8/2017
3
aug
Dealwebsite Groupon, bekend van haar lokale deals en scherpe aanbiedingen, heeft in de eerste helft van 2017 goed gedraaid. Na tegenvallende resultaten in 2016 weet Groupon dit jaar het tij te keren en haar verlies van vorig jaar met twee derde te verminderen. Het bedrijf verwacht in de rest van het jaar meer winst in Noord-Amerika en ook voor Groupon's internationale afdelingen zijn de verwachtingen positief.
Resultaten Groupon
Groupon, de wereldwijde aanbieder van lokale deals, lijkt weer in de lift te zitten! De dealwebsite presenteerde onlangs de resultaten van het 2e kwartaal van 2017. Na een zwaar 2016 lijkt het dit jaar beter te gaan met Groupon. Met name de activiteiten van Groupon in Noord-Amerika hadden een positief effect op de cijfers van het bedrijf. In andere landen, waaronder Nederland, blijven de resultaten nog wat achter. Groupon geeft echter aan dit jaar veel te hebben geïnvesteerd in haar internationale afdelingen en verwacht hier de komende periode de vruchten van te kunnen plukken.
Minder omzet, minder verlies
Alhoewel de omzet voor Groupon in de eerste helft van 2017 iets lager dan in dezelfde periode in 2016, zijn de resultaten voor het bedrijf erg positief te noemen. De omzet in de periode t/m 30 juni 2017 bedraagt 1,3 miljard dollar, in 2017 was dat 1,4 miljard dollar. Groupon wist echter het verlies, wat vorig jaar nog op 104 miljoen dollar stond, flink terug te schroeven. Er werd in de eerste 6 maanden van het jaar een verlies van 33,7 miljoen dollar in de boeken geschreven. Het verlaten van een groot aantal internationale markten in 2016, zoals Scandinavië en Indonesië, lijkt hiermee goed uit te pakken voor de wereldwijde dealgigant.
Lokale deals en producten
Groupon werd in 2008 opgericht als dealplatform voor groepsaankopen dat met name bedoeld was om lokale ondernemers in contact te brengen met klanten uit de buurt. De afgelopen jaren is Groupon echter ook steeds meer in de rol van webwinkel gekropen. Onder de noemer 'Groupon Goods' worden producten uit eigen magazijnen verkocht aan klanten, zonder dat hier een minimaal aantal kopers voor nodig is. Het verschil tussen de omzet uit Groupon's directe verkoop en die van andere partijen wordt wel steeds kleiner. In 2016 kwam 57,5% van de Groupon Goods omzet van eigen verkopen en 42,5% van zogenaamde third-party sellers. In de eerste helft van 2017 was 54% van de omzet van Groupon zelf en 46% van verkopende partijen.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden