« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Groepsaankopen
Geplaatst op: 15/2/2018
15
feb
Dealwebsite Groupon presenteert deze week de resultaten van kwartaal 4 en de algehele resultaten voor 2017. Het lijkt er op alsof de dealwebsite weer overeind krabbelt. Waar vorig jaar nog verlies werd geleden in de laatste maanden van het jaar, weet Groupon Q4 2017 af te sluiten met een nettowinst van 51,1 miljoen dollar. Na de eerste 6 maanden van 2017 maakte Groupon al bekend haar verlies grotendeels weg te hebben gewerkt.
Groupon resultaten Q4 2017
Vandaag laat dealgigant Groupon weten een goed vierde kwartaal van 2017 af te sluiten. De kwartaalresultaten werden samen met de algehele resultaten van 2017 gepresenteert. De omzet viel in de laatste maanden van vorig jaar 4% lager uit, waardoor de totale omzet uitkwam op 873 miljoen dollar. De dealwebsite weet echter een grotere brutowinst te maken en komt uit op een nettowinst van 51,1 miljoen dollar. Groupon liet na de eerste 6 maanden van 2017 al weten haar verlies van voorgaande jaren grotendeels weg te hebben gewerkt. Het verlaten van een groot aantal internationale markten in 2016, zoals Scandinavië en Indonesië lijkt definitief goed uit te pakken voor de wereldwijde dealgigant. Noord-Amerika blijft voor Groupon de belangrijkste markt met meer dan 32,7 miljoen klanten die gebruik maken van Groupon's kortingsvouchers en acties.
Winst in 2017
Dealwebsite Groupon sloot 2016 af met een verlies van maar liefst 166,2 miljoen dollar. In de resultaten voor 2017 presenteert Groupon nu een winst van 28,6 miljoen euro over het hele jaar. Groupon was ooit actief in 50 landen, dit aantal is teruggebracht naar 15. Het staken van Groupon's activiteiten in diverse landen is het gevolg van een grote reorganisatie bij het Amerikaanse bedrijf, welke in september 2015 werd aangekondigd. Groupon's COO Rich Williams lichtte toentertijd toe: "We geloven dat we onze focus, energie en geld moeten leggen op minder landen, zodat onze internationalisering een groter voordeel voor Groupon kan worden".. Deze strategie lijkt goed uit te pakken voor de dealgigant en het bedrijf kijkt uit naar het komende jaar. "We verheugen ons om het succes van 2017 verder uit te breiden in het nieuwe jaar, waarbij we ons met name focussen op het uitbreiden van mobiel gebruik om Groupon onderdeel te maken van de dagelijkse routine van klanten en verkopers", aldus Williams.
Lokale deals en producten
Groupon werd in 2008 opgericht als dealplatform voor groepsaankopen. De website was met name bedoeld was om lokale ondernemers in contact te brengen met klanten uit de buurt. De afgelopen jaren is Groupon steeds meer in de rol van webwinkel gekropen. Onder de noemer Groupon Goods worden producten uit eigen magazijnen verkocht aan klanten, zonder dat hier een minimaal aantal kopers voor nodig is. Op JouwAanbieding vind je dagelijks zowel lokale deals van Groupon als scherpe productdeals.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden