« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Dagaanbiedingen
Geplaatst op: 18/10/2017
18
okt
Als bezoeker van JouwAanbieding houd je de dagelijkse aanbiedingen waarschijnlijk nauwlettend in de gaten. Doe je dit over 5 jaar nog steeds? Net als menig koopjesjager zijn ook wij benieuwd naar de toekomst van de dagaanbieding. Komt er nog meer aanbod en worden de prijzen nóg scherper? De redactie van JouwAanbieding heeft hier wel enkele ideeën over, aangezien zij als daily deal experts iedere dag met hun neus bovenop al het daily deal news zitten!
Eerder deze week gaven we antwoord op de vraag 'Zijn dagaanbiedingen een hype?'. In dit blogbericht borduren we verder op deze vraag en kijken we naar de toekomst van het fenomeen dagaanbiedingen. Wat kun je de komende jaren van dagaanbiedingen verwachten? Onze redactie doet enkele voorspellingen op basis van het huidige daily deal landschap en de ontwikkelingen van de afgelopen jaren.
Meer dagaanbiedingen
Alhoewel er in ons land sinds 2005 online 24-uurs aanbiedingen worden aangeboden, is een groot deel van Nederland nog niet bekend met het fenomeen 'dagaanbiedingen'. Steeds meer webshops zien de toegevoerde waarde in van een dagelijkse stuntaanbieding. Dit biedt klanten namelijk een reden om dagelijks een bezoek te brengen aan een webwinkel. Door technische vooruitgang wordt het voor webwinkels steeds eenvoudiger om een dagaanbieding-module in hun webshop te integreren. Iedere dag wordt er automatisch een populair product uit het aanbod van de webshop geselecteerd en aangeboden met extra korting. De redactie van JouwAanbieding verwacht dan ook dat steeds meer webwinkels aan de slag gaan met daily deals en dus ook steeds meer koopjesjagers bekend raken met het begrip dagaanbiedingen.
Concurrentie van offline prijsvechters
Aanbiedingen zijn overal te vinden, niet alleen online! De populariteit van een winkel als Action bewijst dat Nederlanders dol zijn op koopjes. De prijzen in deze winkel zijn soms ongelooflijk laag, met name als het gaat om huishoudelijke producten, toiletartikelen en woonaccessoires. Voor elektronica en witgoed kiest men echter steeds vaker voor een online winkel. Dagshops zullen zich bij het feit moeten neerleggen dat het zeer moeilijk is om te concurreren met de populaire offline prijsvechters. Door te focussen op een vernieuwend productaanbod en het aanbieden van hoge kortingen op producten die veel online worden gekocht, kunnen dagshops in de toekomst koopjesjagers aan zich blijven binden.
Dagaanbiedingen uit het buitenland
Door de opkomst van e-commerce giganten uit het buitenland wordt het aanbod van dagaanbiedingen ongetwijfeld aangevuld met internationale dagaanbiedingen. Amazon.com heeft vanuit Amerika plannen aangekondigd om Nederland te veroveren na een succesvolle introductie in de Britse en Duitse markt. Met een zeer groot assortiment en wereldwijd bereik kan deze partij flink stunten met prijzen, zoals het al regelmatig doet tijdens Amazon Prime Day. Ook in het Verre Oosten zijn er grote partijen bezig met een opmars naar Europa. Er wordt vanuit Nederland bijvoorbeeld al veel besteld bij AliExpress en LightIntheBox, Chinese webwinkels die voor zeer lage prijzen en verzendkosten allerlei producten naar Nederland verschepen. Om te kunnen blijven concurreren met deze partijen moeten dagshops creatief zijn in het inkopen van deals en het regelen van kortingen. Nederlandse dagshops hebben nog steeds een stapje voor op het gebied van levertijd en klantenservice. Op dit gebied kan in de toekomst het verschil worden gemaakt!
Gepersonaliseerd aanbod
Aangezien er steeds meer online wordt gekocht en men dag en nacht online is, wordt het voor zowel grote- als kleine webwinkels steeds makkelijker om op basis van je surfgedrag en koopgeschiedenis gepersonaliseerde aanbiedingen te doen die alleen voor jou relevant zijn. Hoe beter een aanbieding aansluit bij jou wensen en interesses, hoe groter de kans is dat je een aanbieding daadwerkelijk koopt. Over deze ontwikkeling is nogal wat discussie, aangezien dergelijke informatie natuurlijk privacygevoelig is. Wanneer je je echter bewust bent van het feit dat je tijdens het bezoeken van een webwinkel als geregistreerde klant kan worden gevolgd, kan dit je ook extra voordeel opleveren! Bestel je bijvoorbeeld regelmatig kattenvoer of luiers bij één specifieke webwinkel? Om je tot nog een aankoop te verleiden kan deze webwinkel jou een extra korting aanbieden op deze producten. Ook zullen shops aan de slag gaan met het regelen van dagaanbiedingen die beter bij de wensen van hun klantenbestand aansluit. Hier wordt momenteel al druk mee geëxperimenteerd, en dit zal in de toekomst zeker verder worden uitgebreid!
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden