« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 17/4/2018
17
apr
Nieuwe plannen bij Coolblue! De webwinkel wil het voor klanten mogelijk maken om zelf het aflevertijdstip van een bestelling te bepalen. Dit liet Coolblue-baas Pieter Zwart weten in de uitzending van WNL op Zondag. Zwart denkt vooral aan klanten die bijvoorbeeld onverwachts met een kapotte wasmachine zitten; de mogelijkheid om een tijdstip van bezorging te kiezen zorgt voor een zo snel mogelijke oplossing van het probleem. Het uiteindelijke doel; een glimlach op het gezicht van klanten!

Zelf bezorgtijdstip kiezen
Coolblue-baas Pieter Zwart onthulde afgelopen week dat Coolblue het binnenkort voor klanten mogelijk gaat maken om zelf het tijdstip te bepalen wanneer een bestelling wordt bezorgd. Klanten kunnen kiezen uit gerichte tijdstippen waarop een bestelling kan worden afgeleverd, een uitkomst voor mensen die bijv. dringend een nieuwe wasmachine nodig hebben. "Wat je wil oplossen voor de klant is dat je hem controle geeft over het moment dat wij een nieuwe wasmachine komen brengen, installeren – ook vier hoog – en de oude weer meenemen. Dat is de essentie van het product. We gaan volgende maand bekendmaken dat klanten heel precies kunnen gaan kiezen tussen tijdstippen. We hebben nu zoveel wasmachinebezorgers door Nederland rijden dat we ze nog slimmer kunnen laten rijden". Deze woorden van Zwart laten doorschermeren dat de nieuwe bezorgopties eerst beschikbaar wordt voor wasmachines, en wellicht later ook voor andere producten.
Witgoed bezorgen
Coolblue heeft sinds februari 2016 een eigen bezorgdienst. CoolblueBezorgt levert zelf witgoed producten bij klanten af, zoals wasmachines, drogers en koelkasten. Begin januari van dit jaar openede de Rotterdamse webwinkel nog een nieuw witgoeddepot in Apeldoorn, om ook klanten in Gelderland en Overrijsel te bedienen met haar eigen bezorgdienst. Dankzij de eigen Coolblue bezorgers en depots in Nederland kan Coolblue binnenkort specifieke aflevertijden garanderen. De webwinkel verzorgt de zogenaamde 'last mile delivery' van grote pakketten graag zelf. "Bij het afleveren van grote producten kom je bij klanten over de vloer en dat is heel persoonlijk. Dit geeft ons de kans om iets extra’s te doen en onze klanten op die manier écht te verwonderen", aldus Pieter Zwart.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden