« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Twan
Categorie: Fun
Geplaatst op: 31/1/2017
31
jan
Thijs Meeuwsen en Joep ten Hove, ook wel bekend als 'Bucket Boys' op YouTube, hebben 16 kubieke meter stront gedumpt op de stoep van het hoofdkantoor van De Mandemakers Groep (DMG), onder andere verantwoordelijk voor Keukenconcurrent, Keukenkampioen, Brugman Keukens.
Boze klanten
De heren plaatsten het filmpje gisteren op YouTube uit naam van de vele boze klanten als protest tegen de annuleringsregeling die het bedrijf hanteert. Volgens de vloggers worden klanten onder druk naar een koopovereenkomst gepraat en indien zij deze bij nader inzien toch willen ontbinden zij verplicht zijn tot betaling van 30% van het aankoopbedrag aan De Mandemakers Groep.
De Grote Boodschap
Uit naam van alle boze klanten meldden de heren zich als pakketbezorging 'De Grote Boodschap' bij het hoofdkantoor van DMG in Waalwijk. Het duo geeft het bedrijf 'een koekje van eigen deeg' door het dumpen van 16 kubieke meter paardenmest pontificaal op de stoep van het hoofdkantoor.
Video
Het is niet de eerste keer dat de heren een winkel te kakken zetten. Eerder maakte het duo een video waarin zij meubelverkoper Seats & Sofa's voor paal zette vanwege de slinkste verkooptechnieken die het bedrijf hanteert. In de folder staat een bank voor een actieprijs afgebeeld, maar in de winkel blijkt de totaalprijs toch een stuk duurder te zijn. Youtube-kanaal #BOOS nam het gedrag van deze winkelketen ook recentelijk onder loep.
Breekijzer
In de jaren was er een populair televisieprogramma met een vergelijkbare strekking. In het programma 'Breekijzer' nam Pieter Storms het op voor consumenten die onrecht werd aangedaan door grote instanties. Storms hielp de gedupeerde consument door naar het bedrijf toe stappen en letterlijk een voet (lees: breekijzer) tussen de deur te zetten. Dankzij de brutale aanpak van Storms en extra druk van de aanwezige cameraploeg lukte het Storms vaak wel om resultaat te boeken waar de consument er niet in slaagde zijn gelijk te halen.
Wat te doen bij een klacht?
Natuurlijk dien je altijd duidelijk kenbaar te maken in de richting van de webwinkel dat je een klacht of openstaand geschil hebt. Probeer dit via diverse kanalen duidelijk te maken; dit kan vaak per e-mail, telefoon en per post. Natuurlijk is tegenwoordig ook social media.
Keurmerk
Indien een webwinkel is aangesloten bij een keurmerk is het ook verstandig om het betreffende keurmerk in te lichten over je klacht. Sommige keurmerken bieden ook actieve ondersteuning in de oplossing van je klacht.
Rechter
In Nederland worden geschillen die met consumentenkoop (een koopovereenkomst tussen een particulier en een professionele verkoper) te maken hebben door kantonrechter in behandeling genomen. Afgezien van de kosten ook een tijdrovend proces dat in veel gevallen van consumentenkoop niet interessant is.
Klachten
Mocht je alle bovenstaande acties hebben uitgevoerd en sta je als consument met je rug tegen de muur dan heb je natuurlijk altijd nog de mogelijkheid om een klacht te schrijven over de webwinkel op verschillende kanalen (afhankelijk per webwinkel). Een fijne manier om je frustratie te uiten, maar in veel gevallen leidt dit ook voor extra frustratie bij de tegenpartij (lees: webwinkel) en hierdoor dus niet tot een oplossing.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden