« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Twan
Categorie: Dagaanbiedingen
Geplaatst op: 8/12/2019
8
dec
Dagaanbieding-website Social Deal heeft de Loden Radioleeuw voor het irritanste radiospotje gewonnen. Dit werd zaterdag bekendgemaakt in het Radio 1-programma Radio Radar.
Social Deal
De reclame van Social Deal zou volgens luisteraars té overdreven en té schreeuwerig zijn. Daarnaast ergeren meerdere mensen zich over de toon waarop de woorden "Schat, je weet tóch?!" worden uitgesproken. In totaal brachten 6727 mensen hun stem uit en 38 procent ging naar Social Deal.
Reactie
Rens van den Berg, directeur van Social Deal, zei verrast te zijn door de verkiezing. "We hadden het niet verwacht, de reclame heeft volgens ons onderzoek een hoge likability", aldus Van den Berg.
Winnaars
De tweede prijs ging naar reisorganisatie NRV en op de derde plek eindigde de radioreclame van Kruidvat, met name dankzij de irritante stem van actrice Hadewych Minis. Vorig jaar was de radio-reclame van Eyelove met René Froger in de hoofdrol de grote winnaar.
Loden Leeuw
De prijzen voor de Loden Radioleeuw werden uitgereikt door Radio 1-programma Radio Radar. Eerder deze week reikte het tv-programma Radar de Loden Leeuw voor de irritantste televisiereclame uit. De reclame van Haribo werd uitgeroepen tot meest irritante tv-commercial. Marijke van Helwegen won de Loden Leeuw voor de irritantste mediapersoonlijkheid, vanwege haar optreden in een reclame voor SecuStrip.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden