« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 5/3/2018
5
maa
Voor klanten van Wehkamp én boodschappenbezorger Picnic wordt het vanaf nu makkelijker om producten van de webwinkel te retourneren. Wehkamp en Picnic gaan namelijk samenwerken, te beginnen in Amersfoort. Na het bezorgen van de boodschappen neemt de Picnic-bezorger een aangemelde retourzending mee zorgt er vervolgens voor dat het pakket in het magazijn van Wehkamp terecht komt.
Retouren verwerken
Wehkamp en Picnic gaan samenwerken. De twee partijen beginnen in Amersfoort met een test waarbij retourzendingen van Wehkamp.nl worden opgehaald door de bezorgers van Picnic. De techniek en logistieke afhandeling van deze test wordt de komende tijd uitgebreid getest. Bij positieve resultaten wordt de dienst hoogstwaarschijnlijk uitgebreid naar andere steden waar Picnic actief is. De samenwerking van Wehkamp.nl met haar huidige verzendpartner DHL kan hierdoor komen te veranderen. ”De proef begint met retouren, maar beide partijen hebben de ambitie om de samenwerking uit te breiden met de bezorging van wehkampbestellingen”, aldus een woordvoerder van Picnic. De partijen lijken een goede match. De online supermarkt bezorgt namelijk boodschappen met elektrische bezorgauto’s om ook in binnensteden te kunnen manoeuvreren en geen CO2 uit te stoten. Wehkamp werkt voor het bezorgen van bestellingen om dezelfde reden samen met Fietskoeriers.nl.
Boodschappen van Picnic
In maart 2017 werd bekend dat de Nederlandse online supermarkt Picnic een fenomenaal bedrag van 100 miljoen euro had opgehaald. Met de investering wil Picnic nieuwe distributiecentra bouwen om binnen enkele jaren naar een landelijke dekking te kunnen werken. De investering komt vanuit 4 Nederlandse familiefondsen. Tot dat moment was het bedrijf vooral actief in de regio Utrecht-Amersfoort. In Amersfoort is zelfs 10% van de inwoners klant van Picnic. Het bedrijf bedient op dit moment meer dan 30 steden en wil in 2020 in alle grote steden actief zijn. In dat jaar moeten ook de eerste zwarte cijfers worden geschreven. Picnic verdrievoudigde in 2017 de omzet tot circa 100 miljoen euro.
Meer dan een online supermarkt
Bij de oprichting in 2015 sprak Picnic de ambitie al uit om meer te willen zijn dan een online supermarkt. Het bedrijf wil uitgroeien tot logistieke dienstverlener die het leven van klanten makkelijker maakt, zonder daar extra voor hoeven te betalen. Joris Beckers, een van de oprichters van Picnic, kondigde in 2017 aan logistieke diensten voor derden te gaan verzorgen. Hij gaf toen als voorbeeld bevoorrading van winkels in drukke winkelcentra en het ophalen van retourpakketjes naar webwinkels. De samenwerking met Wehkamp is een goed voorbeeld van wat Picnic voor andere bedrijven kan betekenen. Sinds juni 2017 haalt Picnic de uitgeleende boeken van bibliotheek Houten gratis aan huis op en brengen deze terug naar de bibliotheek.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden