« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 31/8/2017
31
aug
Het is Kijkshop gelukt om met behulp van crowdfunding in een korte tijd 1 miljoen euro op te halen voor haar nieuwe platform Tone. Consumenten kunnen via Tone andere consumenten via live-video adviseren bij een online aankoop. Wanneer na het advies een aankoopt volgt, wordt de adviseur door Kijkshop beloond met een commissie. Het bedrijf hoopt uiteindelijk haar doelbedrag te overtreffen tot een bedrag van 1.250.000 euro om extra features en functionaliteiten in het platform te bouwen. Het is tot 1 september 2017 mogelijk om te investeren in Tone.
Kijkshop crowdfunding
Winkelketen Kijkshop gooide eerder dit jaar het roer compleet om. Kijkshop is namelijk van mening dat traditionele retail dood is en zet vol in op zogenaamde 'social commerce' met het people-2-people (P2P) platform Tone. "Kijkshop was ooit heel innovatief en dankzij TONE brengen we dat DNA weer tot leven", aldus Björn Serving, eigenaar van Kijkshop. Het bedrijf koos voor crowdfunding om kapitaal voor TONE te verzamelen omdat het gelooft in de macht en kracht van consumenten. De crowdfunding campagne voor TONE ging op 26 juli 2017 live in samenwerking met crowdfundingplatform Symbid. Er wordt een rendement van 6% op je inleg beloofd. De einddatum van de campagne is 31 augustus 2017, dus als jij gelooft in het P2P-platform van Kijkshop moet je vandaag nog investeren!
TONE
Consumenten kunnen via TONE andere consumenten via live-video adviseren bij een online aankoop. Wanneer na het advies een aankoopt volgt, wordt de adviseur door Kijkshop beloond met een commissie. Je kan dus geld verdienen door het geven van advies aan anderen! Uit onderzoek van Kijkshop blijkt dat ondanks de beschikbaarheid van YouTube filmpjes en geschreven recensies, de consument het meeste vertrouwen heeft in één op één advies van een mede-consument die het product al in gebruik heeft. De zogenaamde 'customer journey' kan zo worden verkort van een week naar enkele minuten.
Samenwerking met winkels
Het is niet de bedoeling dat TONE enkel een platform wordt waar je terecht kan voor producten uit het assortiment van Kijkshop zelf. Kijkshop laat weten momenteel al in gesprek te zijn met andere retailers die via TONE producten aan de man kunnen brengen. Er worden nog geen definitieve namen genoemd, maar bekend is dat Kijkshop TONE dus ook openstelt voor andere partijen die gebruik willen maken van live-video advies door consumenten. Kijkshop lanceert voor TONE nog voor het eind van de zomer de KijkBijMij app waarmee consumenten met andere gebruikers in contact kunnen komen om advies te vragen.
Kijkshop
Kijkshop werd opgericht in 1973 in Zaltbommel. Het bedrijf opende dat jaar haar eerste winkel in Den Bosch met een innovatieve winkerformule; alle producten staan in een glazen vitrine met uitgebreide omschrijving. Bij elk product staat een nummer dat op een kaart kan worden ingevuld en ingeleverd bij de kassa. Het product wordt rechtstreeks het een magazijn bij de winkel gepakt en doorgegeven aan een kassamedewerker, waarna je direct kan betalen. In maart 2015 werd Kijkshop gekocht door het Zweedse investeringsbedrijf Listérus & Partners Capital Advisors AB. Op het hoogtepunt had Kijkshop meer dan 100 filialen. In maart 2017 liet het bedrijf weten 20 van haar 87 overgebleven fillialen te sluiten vanwege tegenvallende omzetcijfers en verliezen.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden