« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Evelien
Categorie: Subscription services
Geplaatst op: 7/2/2018
7
feb
De populaire Amerikaanse subscription service Dollar Shave Club maakt haar intrede in Europa. Klanten in het Verenigd Koninkrijk zijn als eerst aan de beurt om gebruik te maken van de handige abonnementsdienst voor scheermesjes, maar ook een lancering in Nederland kan niet lang op zich laten wachten. De Europese activiteiten van Dollar Shave Club worden geleid door de Nederlander Bart Kuppens.
Dollar Shave Club abonnement
De lancering van Dollar Shave Club in het Verenigd Koninkrijk werd eind januari groots aangekondigd met een speciale pop-up barbershop in London die eind januari 2018 voor 3 dagen haar deuren opende. Vanaf heden kunnen Britten zich abonneren voor de dienst, waarbij men voor 5 pond een scheermes, scheerschuim en 4 mesjes ontvangt. Vervolgens ontvang je als DSC-lid iedere maand nieuwe scheermesjes voor een bedrag van 3 tot 8 pond. De Europese activiteiten van het Amerikaanse bedrijf worden geleid door CEO Bart Kuppens. Kuppens is tevens vice-president Digital Transformation bij Unilever, het moederbedrijf van de subscription service. Dollar Shave Club levert (nog) niet aan het Europese vasteland, maar een lancering in Nederland volgt snel.
Viral video
Op 6 maart 2012 publiceerde Dollar Shave Club een video op YouTube. De video trok veel bekijks en ging de hele wereld over dankzij de sarcastische, grappige manier waarop CEO Michael Dublin de scheermesjes van DSC aan de man brengt. "Our Blades Are F***ing Great" is de boodschap van Dublin. Het filmpje is inmiddels meer dan 25 miljoen keer bekeken.
Dollar Shave Club
De subscription service Dollar Shave Club werd in 2011 opgericht in Venice, Californië door Mark Levine en Michael Dubin. Het idee voor een voordelige abonnementsdienst voor scheermesjes komt voort uit een gezamenlijke irritatie over de hoge kosten van scheermesjes. Mede dankzij grote investeringen groeide Dollar Shave Club in een paar jaar uit tot een miljoenenbedrijf. Sinds 2012 levert DSC ook aan klanten in Canada en Australië. Op 19 juli 2016 kocht Unilever Dollar Shave Club voor maar liefst 1 miljard dollar. Het bedrijf heeft inmiddels meer dan 3.2 miljoen abonnees.
Concurrent Boldking
Dollar Shave Club wordt een directe concurrent van Boldking, de subscription service die al jarenlang actief is in Nederland. Rochdi Darrazzi, oprichter van Boldking, laat aan Quote weten de komst van Dollar Shave Club naar Europa alleen maar aan te moedigen. "Wat je niet moet vergeten is dat op dit moment nog steeds 70% van de markt in handen is van één offline-speler. Dat is niet bepaald een gezonde markt, waar zie je dat nou nog? Om die reden juich ik alle competitie op de online-markt voor scheermesjes alleen maar toe. Hoe meer spelers zich melden op deze markt hoe sneller de transitie van offline naar online zal gaan. Daarbij: de markt is groot genoeg."
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden