« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Lianne
Categorie: Webwinkels
Geplaatst op: 19/7/2019
19
jul
Online dekbed- en beddenverkoper Dekbed-Discounter.nl neemt de failliet verklaarde aanbiedingswebsite Koopjedeal.nl over. Gedupeerde klanten worden zo snel mogelijk gecompenseerd en de 48 medewerkers van Koopjedeal.nl mogen hun baan behouden.
Dekbed-Discounter.nl ziet veel potentie in Koopjedeal.nl vanwege de explosieve groei van de aanbiedingenwebsite in de afgelopen jaren. De eerste prioriteit is dan ook de site weer in de lucht te krijgen 'zodat de schade voor leveranciers, klanten en personeel minimaal is'. Koopjedeal behaalde vorig jaar een omzet van bijna dertig miljoen euro en verwerkte op piekdagen zo'n tweeduizend orders per dag, vertelt eigenaar Niels Verwij aan Sprout.nl. Volgens Verwij kon de site zijn eigen groei niet bijbenen. Dekbed Discounter heeft volgens de ondernemer wél de logistieke capaciteit en een solide klantenservice. “We hebben een mooi operationeel vehikel gecreëerd en zijn goed in omzet genereren in een webshopomgeving. Klantenservice, maar ook het verwerken van orders, hebben we goed onder de knie.” Dekbed-Discounter.nl zette vorig jaar zelf 40 miljoen euro om.
Compensatie
Dekbed-Discounter.nl wil de klanten van het failliete bedrijf, die wel hebben betaald maar geen bestelling hebben ontvangen, zo snel mogelijk compenseren. Verwij: "Dat is niet gebruikelijk bij een faillissement en zeker ook niet verplicht, maar we willen deze situatie heel graag zo goed mogelijk oplossen." Hij geeft verder aan dat de gedupeerde klanten binnenkort bericht krijgen over een tegemoetkoming. De huidige werknemers van Koopjedeal wordt een baan aangeboden bij Dekbed-Discounter.nl. Zij brengen veel kennis en ervaring, maar hebben bovendien in de afgelopen maanden laten zien echt hart voor het bedrijf te hebben.
Grote brand
Reden voor het faillissement van Koopjedeal was naar eigen zeggen een brand in september vorig jaar. In een e-mail aan crediteuren, in het bezit van het AD, geven de twee eigenaren aan dat de schade in totaal minimaal 2,3 miljoen euro bedroeg. "Onze liquiditeitspositie is hierdoor flink achteruitgegaan.” Vanwege de brand raakte Koopjedeal het zicht op bestellingen en retourzendingen kwijt. Klanten konden het bedrijf slecht bereiken en ondervonden lange wachttijden.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden