« Terug naar het berichtenoverzicht
Door: Klaas
Categorie: Merken
Geplaatst op: 16/6/2016
16
jun
Na een lange tijd waarin het steeds slechter ging met het imago van de Nederlandse boekensector, schijnt er nu weer licht aan het eind van de tunnel. Uit onderzoek blijkt dat de reputatie weer aan het stijgen is.
Boekensector Merkenonderzoek
Elke twee jaar onderzoekt Hendrik Beerda Brand Consultancy het imago van de Nederlandse boekensector. De merkadviseur ondervroeg in zijn laatste onderzoek 1100 Nederlanders op hun beeld van "merken" uit de boekensector (onder andere schrijvers, boekwinkels en uitgeverijen). Gemiddeld is de reputatie van de merken sinds 2014 met 4 procent gestegen.
Bol.com
Het sterkste merk van de afgelopen 2 jaar is Bol.com. De online shop biedt een enorm uitgebreid assortiment van boeken, dvd's en andere producten aan. De webshop heeft de hoogste groeiverwachting in de sector. Bol.com wordt gevolgd door Dick Bruna. De inmiddels 88-jarige Nederlands vormgever, vooral bekend van Nijntje, scoort nog altijd goed met zijn boeken.
Schrijvers
Ook de Bibliotheek doet het beter dan voorheen, de nationale boekenuitlener is de verrassende nieuwkomer in de top-10. Winkelketen Primera stijgt ook een paar plaatsen en komt de top-10 binnen, de Boekenweek en de Kinderboekenweek handhaven hun hoge noteringen in de sterkste merken lijst. Andere schrijvers die goed presteren zijn Carry Slee, Saskia Noort en Maarten 't Hart.
« Terug naar het berichtenoverzicht
Om te reageren moet je eerst inloggen
Gerelateerde berichten
Populair
Blog je mee?
Ben jij enthousiast over JouwAanbieding en vind je 't leuk om te schrijven? Klim in de pen en schrijf mee op het blog van JouwAanbieding. Vertel ons jouw motivatie en wie weet lezen we binnenkort hier wel jouw berichten!
Bericht insturenNieuws melden
Heb je een tip voor onze redactie? Een nieuwtje of een onderwerp dat zeker niet mag ontbreken op het JouwAanbieding-blog? Stel ons op de hoogte, en we gaan er mee aan de slag!
Nieuws melden